Dag 3 Hanoi - Halong Bay

15 april 2018 - Hạ Longbaai, Vietnam

Een spectaculaire dag in Halong Bay en een bijzonder hoogtepunt van deze reis. Vanavond overnachten we aan boord van een traditionele jonk ( een oud Chinees  zeilschip), in een 2-persoonshut met een eigen badkamer en een prachtig uitzicht over de baai, omgeven door de fabelachtige schoonheid van Halong Bay. Zodra we 's midsags aan boord waren, verlieten we de kade en voeren langs uit zee oprijzende krijtsteenrotsen, kleine eilandjes en verlaten stranden. In de grillig gevormde rotsen waren verschillende grotten. Geen wonder dat deze baai op de Werelderfgoedlijst van Unesco staat.
Aan boord werd ons een overheerlijke verse lunch geserveerd. Na de lunch gingen we naar de Floating Village. Raymond ging niet mee, hij dacht dat het een markt op het water was, maar in werkelijkheid bleek, dat we in kleinere bootjes dichter langs de krijtsteenrotsen vieren en waar huisjes op het water nog steeds bewoond worden door mensen, maar uitsluitend gebruikt worden door mensen die er werken. Hij heeft dus wel iets gemist, want dit was echt prachtig.
's Avonds werd ons een fantastisch diner geserveerd. Echt heeerlijk. Aan het einde van de avond hebben we met een aantal van de groep nog geborreld op het dek van het schip om vervolgens rond 23.55 uur naar ons hut te gaan slapen, want de andere ochtend om 6.45 uur zouden we met een aantal mee gaan doen met een workout Tai Chi.