6-8-2023 Kamloops - Tsawwassen

6 augustus 2023 - Victoria, Canada

Vandaag om 10.45 uur opgehaald om onze reis naar de Ferry boot te maken.

Onderweg nog een tussenstop gemaakt bij het plaatsje Hope waar de film First Blood is opgenomen met in de hoofdrol Sylvester Stallone.

Vervolgens richting de Ferry gereden waar we op tijd moesten zijn, omdat daar een tijdslot op zit. Als je te laat bent, moet er opnieuw gereserveerd worden. Na een busrit van 4 uur kwamen we aan  in Tsawwassen, waar we nog even gestopt zijn bij een grote Mall waar de kinderen met elektrische speel- autootje/scooter reden,  en dit de normaalste zaak van de wereld was tussen het winkelend publiek. Na een half uurtje vertrok de bus richting de haven van Tsawwassen. Hier maakten we in ongeveer anderhalf uur de oversteek naar Swartz Bay op Vancouver Island, waar we de komende 2 nachten verblijven. Dwars door een labyrint van eilandjes bereikten we Vancouver Island, dat in grootte  maar net iets kleiner dan heel Nederland is. Vancouver Island  is een eiland in de noordoostelijke Stille Oceaan en maakt deel uit van de Canadese provincie British Columbia. Het eiland is 456 km (283 mijl) lang, 100 km (62 mijl) breed op het breedste punt en 32.100 km in totale oppervlakte, terwijl 31.285 km2 van land zijn. Het eiland is het grootste per gebied en het dichtst bevolkt langs de westkust van Amerika.

We verblijven 2 nachten in Hotel Day Inn Victoria Airport Sydney in de hoofdstad Victoria van British Columbia.

1. Jacqueline:
    7 augustus 2023
    Nog een paar dagen genieten!!
    Leuk om alles mee te lezen wat jullie beleven
  2. Pa en ma den Haan:
    8 augustus 2023
    Nog een paar dagen dus nu nog extra genieten 😊