5-8-2023 Golden - Kampsloop

5 augustus 2023 - Kamloops, Canada

Vandaag mochten we een uurtje langer blijven slapen. We konden dan ook even videobellen met Robin en Rianne. Konden we ze feliciteren met Rianne d'r verjaardag.

Over de Trans-Canada Highway reden we westwaarts en brachten een bezoek aan  Rogers Pass Center (museum). Jammer genoeg konden we de gletsjers niet zien vanwege de rook van de bosbranden. Vervolgens  reden we naar Mount Revelstoke National Park. Ruige bergtoppen en diepgroene bossen wisselden elkaar in rap tempo af, onderweg kwamen we haast ogen tekort om al dit natuurschoon te bewonderen. Glacier National Park is één van de oudste nationale parken van Canada en staat bekend om haar 400 gletsjers. Het vochtige klimaat zorgt voor een dichte bebossing en is de perfecte leefomgeving voor onder meer de grizzlybeer. Langs de route door Glacier National Park maken we een stop bij Rogers Pass. Niet alleen is deze bergpas één van de mooiste van heel Canada, ook speelde de plek een belangrijke rol in de aanleg van de spoorlijn die Oost en West-Canada met elkaar verbind.

De volgende stop is in Revelstoke. Hier een heerlijke kop cappuccino gedronken met een stukje  bananen cake. De markt nog opgelopen en weer naar de bus voor een volgende rit naar  Kamloops.  Onderweg nog gestopt in Salmon Arm. Een hele oude stad. Van één van de medereizigers is de koffer achtergebleven in Calgary en had hier de gelegenheid om kleding te kopen, maar ging onverricht ter zake terug zonder kleding. Nu maar kijken of er kleding van één van de medereizigers geleend kan worden.

We vervolgden onze weg langs de Thompson River naar Hotel South Thompson Inn Guest Ranch in Kamloops.  Bij aankomst een drankje gedronken, een hapje gegeten en om 21.00 uur heb ik voor de geïnteresseerden een lesje aqua joggen gegeven. Dit was natuurlijk lachen, gieren, brullen, maar er werd ook serieus meegedaan.

Morgen mogen we uitslapen en hadden we vrij tot 10.30 uur, want dan moesten de koffers weer bij de bus staan voor vertrek naar Vancouver Island.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Gr pa:
    6 augustus 2023
    Een uurtje langer slapen is ook wel lekker
    Jullie ook nog gefeliciteerd met de verjaardag van Rianne.
  2. Bernadette Striebeck:
    6 augustus 2023
    Heerlijk even uitslapen.
    En op naar het volgende avontuur.

Bernadette