Dag 8 2e dag Hoi An

20 april 2018 - Hoi An, Vietnam

Dag 8
Vanochtend mochten we wat later opstaan. 7.00 uur ging de wekker.
Vandaag stond er wederom een boottochtje op het programma.
We voeren met een bootje over de Thu Bon rivier en werd er onderweg op diverse plaatsen gestopt. Bij de1ste stop kregen we een demonstratie pottenbakken (uiteraard wordt daarna gelegenheid geboden om iets te kopen)
Daarna strandden we bij een scheepswerf. Je kon van dichtbij zien hoe zij bezig waren met het opknappen van schepen. Ook hier werkten dames mee met dit zware werk. Ook hier waren wederom souvenirs winkels aanwezig.
Na dit boottripje gingen we naar een workshop traditionele Vietnamese lampionnen maken. Was ook weer erg leuk om te doen.
Na dit alles hadden we voor het eerst een vrije middag die we zelf in mochten vullen.
We zijn toen een overheerlijk bakje koffie gaan drinken en weer naar het hotel en naar de massage salon voor de door ons  gereserveerde massage.
Het was heerlijk. Ik betrapte mezelf er af en toe op dat ik lag te snurken tijdens de massage.
's Avonds hadden we weer afgesproken met Jan en Marian in de stad voor het avondeten, om vervolgens nog een laatste bakje koffie te nuttigen op een terras. En ja hoor daar kwamen we de "Daltons" (de 3 dames uit omgeving Stompetoren/Krommenie)weer tegen. Gezamenlijk koffie gedronken en weer terug naar het hotel. Raymond en ik waren op een fiets van het hotel gegaan en de anderen gingen lopend terug. Maar dan moesten we nog wel eerst de sloten van de fietsen open krijgen. Dit was nog geen gemakkelijke opgave. Zonder dat we er om vroegen kregen we hulp van 4 Israëliers. Ook zij kwamen er niet uit. En plots kwam er een Vietnamese jongen en plats plats de sloten waren open.
Eindelijk konden we terug naar het hotel fietsen, maar ja we waren weer eens de weg
kwijt. Raymond zegt altijd dat ik het richtingsgevoel van een zieke postduif heb, maar daar heb ik hem nu wel even aan herinnert, want hij wist het ook even niet. Uiteindelijk was de andere groep die was gaan lopen, eerder thuis dan wij. Haha

1. Joost en Marianne:
    20 april 2018
    Leuk om zo op de hoogte te blijven. En jullie genieten ervan zo te lezen xxx
  2. Wilma:
    22 april 2018
    Ben er eens voor gaan zitten. Wat een land en wat een verhalen. Nog hele fijne dagen daar en kom maar een keer uitrusten op de camping.
    Groetjes Wilma