Dag 14 Phan Thiět

26 april 2018 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Dag 14
Vanochtend voor de 1ste keer niets in de ochtend op de planning. Dus mochten we dit keer uitslapen. Maar ik zit al  goed in het ritme en  werd gewoon om 6.00 uur wakker en heb toen maar wat gelezen.
Na het ontbijt hebben we een duik in zee genomen. Het water in de zee is gewoon warm. We hebben daar dan ook een uur in gedobberd. Terug lopen vanuit zee naar het zwembad was nog een hele opgave. Het zand was inmiddels loei heet, op het laatst hebben we gewoon gerend om zo snel mogelijk bij het zwembad te zijn. Ondanks dat het resort aan het strand ligt, was het toch een meter of 100 lopen over het zand naar de zee.
's Middags had onze reisleider een excursie georganiseerd zandduin glijden en met een jeep rijden door de duinen.
Je kon je hiervoor vrijblijvend opgeven. We hadden dit beiden nog nooit gedaan, dus gingen wij mee. Totaal met 14 personen van de 17.
Het begin viel voor Raymond en mij een beetje tegen. We werden allemaal met een kleine touringcar opgehaald. En 20 km verderop een tussenstop om door een laagwater beekje te lopen te midden van roodachtige rotsen. Op zich wel mooi, maar dat is ons niet van te voren verteld. Het was 15.00 uur in de middag en dus nog behoorlijk heet. Wij wilden naar de jeeps en glijden. Uiteindelijk na nog een tussenstop aan  een vissershaventje rijden we dan eindelijk naar de witte zandduinen (White Sand Dunes). Hier reden we met 4 personen en chauffeur over de witte zandduinen. Het rondje was wat ons betreft wat kort, maar wel gaaf om eens mee te maken. De laatste stop was met een rubberen mat van de rode duinen glijden. Dat was lachen gieren brullen. Raymond ging zo langzaam hij kwam niet  vooruit, maar ik ging als tierelier. We hebben dit 1 keer gedaan, want je moest ook weer naar boven lopen en om überhaupt boven op de berg te komen, dat was al een hele klim.
Al met al toch nog een leuke middag  gehad, maar Raymond en ik kwamen wel weer tot de conclusie dat vaak de excursies leuker voor worden gesteld dan ze eigenlijk zijn.

1. Bernadette Striebeck:
    26 april 2018
    Weer een leuk avontuur om te lezen.

Groetjes van ons. Xxxxx
  2. Dineke en Jan:
    27 april 2018
    Hoi Agnes en Raymond,wat hebben jullie al veel kilometers afgelegd. Leuk om jullie te volgen via de foto’s en jullie reisverhalen. Geniet nog maar fijn samen en met jullie medereizigers. Groetjes van Jan en Dineke
  3. Monique:
    28 april 2018
    Hoi vakantiegangers. Wat een drukke vakantie zeg. Thuis maar weer lekker bijkomen. 😊
    Geniet er nog van samen, het klinkt allemaal wel erg leuk!
    Groetjes Ray en Monique
  4. Cobi:
    29 april 2018
    Volgend jaar Dakkar met de Jeep :)