Dag 13 Dalat - Phan Thiět/ Mui Ne (160 km)

25 april 2018 - Thành phố Phan Thiết, Vietnam

Dag 13
Na het ontbijt maken we een stadstour door Dalat. We hebben o.m. het zomerpaleis van Koning Bao Dai bezocht. We hebben foto's gemaakt met de traditionele koninklijke kledij. Later onderweg een bezoek gebracht aan het Hang Nga Crazy House, een zeer opmerkelijk architectonisch werk van een Vietnamese kunstenares, dat ook wel het 'sprookjeshuis' wordt genoemd. Ook de Truc Lam Pagode stond op het programma, die ze wat ons betreft wel konden overslaan. Wij hebben persoonlijk niets met pagodes, maar omdat we aan een groepsreis deelnamen, moet je soms wel eens iets bezoeken dat eigenlijk niet je voorkeur heeft en pagodes/ tempels is daar één van.
Als je 2 of 3 tempels hebt gezien, heb je ze wat ons betreft allemaal gezien. We gingen dan toch met de groep mee, maar bij aankomst bij de ingang moesten de benen- en armen bedekt worden. Je kon dan gebruik maken van een lapje stof. Raymond en ik hebben hiervoor bedankt. Ik begrijp best dat je in een tempel bedekt gekleed moet zijn, maar niet buiten in de tuinen. Wij zijn toen in het restaurant iets gaan drinken en hebben gewacht totdat de rest van de groep ook weer aangesloten was. Daarna gingen we naar een schitterende waterval. We hadden een kaartje gekocht (60.000 vnd is €2,15) en gingen via een zgn achtbaan, die je overigens zelf harder of zachter kon laten glijden. Boven aangekomen stapten we uit het karretje en hebben hele mooie watervallen bewonderd. Na 20 minuten en een reeks van foto's verder hebben we daar ook geluncht en hebben daarna de reis vervolgd naar Phan Thiět. Dit was een busreis van ongeveer 4 uurtjes incl. een plaspauze. Nu begrijp ik ook waarom de meeste touroperators Dalat overslaan, want de weg naar Phan Thiět was een aaneenschakeling van hobbelende wegen. Dalat ligt namelijk 1500 mtr hoog in de bergen en moest ook weer afgedaald worden.
Na aankomst in het resort, waar we 2 nachten verblijven, hebben we gauw een duik in de zee genomen. Heerlijk na 2 weken. Nog een biertje gedronken. Het was happy hour tijd en dat hield in 2 biertjes bestellen en de 3e was gratis. 's Avonds nog met een aantal het diner genuttigd en daarna weer op tijd naar bed  want we wilden morgen op tijd naar het strand, omdat we 's middags alweer een excursie hadden gepland met een jeep naar de zandduinen.

1. Gr pa:
    26 april 2018
    Julie maken wel een mooie reis,daar moet je ook een een goede conditie voor hebben,
    En dat hebben julie .
    Gr xx