Dag 11 Qui Nhon - Nha Trang (225 km)

23 april 2018 - Thành phố Nha Trang, Vietnam

Dag 11
Vandaag wederom vroeg vertrokken, want er stond ons weer een busrit van 225 km te wachten. Onderweg zijn we gestopt bij het strand van Dai Lanh, één van de mooiste stranden van Vietnam. Het was hier genieten van een overheerlijke lunch.
Onderweg zijn ons veel dingen opgevallen, waarvan sommige dingen ook elders in Vietnam voorkomen. O.a.
Scooter/brommer rijders die hun lichaam geheel bekleden tegen zon en de vuile lucht. Zij willen dan ook blank blijven en geen zongebruinde huid. Wat ik overigens heel goed kan voorstellen bij een temperatuur van boven de 30 graden en een hoge luchtvochtigheid.
Wat ook opvalt, is dat het verkeer elkaar rechts en links inhalen. Als men rechts inhaalt wordt er meestal getoeterd. Toeteren is hier overigens heel normaal, niemand kijkt gek op of wordt boos, het is de normaalste zaak van de wereld.
Wat ons nog meer opviel in Vietnam is dat het mobiele telefoonverkeer vrij goedkoop is. Ik had een 4G 7 GB simkaart gekocht voor 150.000 vnd (€ 5,39). Daar kon ik de hele vakantie mee internetten. Afdingen is hier ook de gewoonste zaak van de wereld, dit hebben we dan ook veel gedaan.
Nu weer even genoeg over de dingen die ons opvielen.
Onderweg naar Nha Trang kwamen we vele vlakken rijst tegen op de weg. De rijst werd gewoon uitgestrooid langs de kant van de weg om te drogen. Kan je je bij ons toch niet indenken.
Aangekomen in Nha Trang, gelegen aan de Chinese Zee, hebben we een duik genomen in de zee. Het water was heerlijk (zout).
Wat overigens wel opvalt in Nha Trang, is dat er veel Russen verblijven en dus ook veel Russische invloeden aanwezig zijn.
' s Avonds gezellig uit eten geweest met "De Daltons" de 3 dames uit de omgeving Krommenie. We hebben heerlijk gegeten, maar toen  we bij het Restaurant wegliepen, lag 1 van de dames languit met haar gezicht op de grond. Zij had het afstapje niet gezien en wij dachten in eerste instantie dat ze lag te lachen, maar niets was minder waar. Ze was 1 tand kwijt en van 1 voortand was een stuk afgebroken. Nu maar hopen dat de schade in Nederland hersteld kan worden.