27 en 28 juli 2023 Vancouver

28 juli 2023 - Vancouver, Canada

Nadat we een vertraging van 4 uur hebben gehad van Toronto naar Vancouver, kwamen we om 00.00 uur plaatselijke tijd aan in onze hotelkamer in hartje Vancouver.

De volgende ochtend om 8.45 uur verzamelen bij de lobby van het hotel om vervolgens per touringcar, die overigens de gehele reis met ons mee gaat te vertrekken naar Stanley Park. Stanleypark is één van de grootste stadsparken van Noord-Amerika. Door het park lopen kilometerslange fiets- en wandelwegen totaal 8,8 km, 400 hectare. Dit park is groter dan het beroemde Central Park in New York. In Stanleypark is voor ieder wat wils. Er bevinden zich een openluchttheater, Vancouver Aquarium museum en nog veel meer. Een grote toeristische trekpleister is ook Brockton Point. Hier zijn met indiaanse symbolen versierde hoge totempalen te zien en hebben we genoten van het panoramisch uitzicht over de skyline en van watervliegtuigen die af en aan vlogen.

Daarna doorgereden en gestopt bij de bekende Lions Gate Bridge. Hiervan ook een foto gemaakt. Hier hebben we genoten van een heerlijke groente wrap aangezien we nog niet hadden ontbeten.

Vervolgens doorgereden naar Granville Island. Dit is een schiereiland in hartje Vancouver, waar de Granville Island Market is. Dit is een grote overdekte markt waar o.m. verse groenten en fruit verkocht wordt. Het wemelt er ook van gezellige terrasjes aan het water en boetiekjes. Aangezien we kort hiervoor ons "ontbijt" hadden genuttigd hebben we hier niets genomen, maar dit is  wel een plek waar je niet naar toe moet gaan als je honger hebt.

Daarna een fotomomentje van 's werelds 1ste stoom klok.

Hierna terug bij het hotel, om het restant van de dag vrij te besteden.

Eén van onze medereizigers attendeerde ons erop dat aan de overkant van het hotel een massage salon gevestigd was. We dachten, waarom ook niet. En hebben een Body massage geboekt van 60 minuten. Dit was heerlijk. Na een uur kwamen we weer herboren naar buiten.

Wat rond gewandeld in het centrum van Vancouver en een terrasje gepakt met een heerlijke tompouce met een kopje cappuccino.

Daarna terug naar het hotel voor een douche en gereed gemaakt voor de avond.

's Avonds  heerlijke gebakken rijst met wok groenten en kip gegeten en als afsluiter nog een cappuccino op het terras van het hotel.

En...weer op tijd naar bed voor de trip van morgen naar Whistler.

1. Romana:
    29 juli 2023
    De eerste plaatjes zien er al goed uit!
  2. Nicole en Kees:
    29 juli 2023
    Ziet er mooi en lekker uit, zonnetje erbij! Mooi begin van jullie reis!😎🌸
  3. Pa en ma den Haan:
    29 juli 2023
    Jullie hebben op de eerste dag al veel gezien en genoten mooie foto’s 👍😎
  4. Dineke en Jan:
    29 juli 2023
    Hoi Agnes en Raymond, wat een leuk reisverslag en prachtige foto’s. Groetjes van ons 😘
  5. Corrie:
    29 juli 2023
    Leuk om jullie zo te volgen.
  6. Wilma:
    29 juli 2023
    Dit is al een mooie eerste dag!!