Dag 6 Hué

18 april 2018 - Hue, Vietnam

's ochtends om 9.20 uur kwamen we aan op het treinstation van Hué. Snel met de bus naar het hotel voor het ontbijt alvorens we de kamersleutel kregen. Na het ontbijt naar de hotelkamer, snel douchen en omkleden, want er stond weer een hoop op het programma. Pfff als iemand denkt dat je uit kan rusten, nou mooi niet. Het is echt een vakantie boordevol bezienswaardigheden.
Wat ons opviel bij aankomst in Hué is dat de huizen hier breder zijn dan in Hanoi, maar dit heeft te  maken met het feit dat de gro d in Hanoi duurder is dan in Hué.
Vandaag hebben we wederom een citadel en pagode bezocht. Wij hebben niet zoveel met deze tempels en hoeven wat ons betreft niet meer op het programma te staan, want als je er één hebt gezien is dat voldoende.
' s middags hebben we nog een market bezocht met stoffen, etenswaren, allerlei prullaria e.d. we werden vooraf door de reisleider gewaarschuwd, dat je rugzak aan de voorkant van jezelf is en aan de achterkant van iedereen. (Of terwijl pas op voor zakkenrollers)
Wij waren dan ook snel weer uit de market gelopen en gewacht tot iedereen weer bij de bus kwam verzamelen.
Ook stopten we onderweg om te kijken hoe wierrook stokjes en traditionele punt hoeden gemaakt worden.
Als laatste gingen we met een drakenboot over de parfume rivier (Song Huong rivier) waar ze ons ook het één en ander probeerden te verkopen. Ik heb er uiteindelijk een satijnen ochtendjas gekocht voor 232.000 vnd (€ 8,22)
Aangekomen in het hotel hadden we maar 1 uurtje om op te frissen om weer om 19.00 uur te verzamelen in het hotel voor het eten in de stad. Iedereen was vrij om te gaan eten waar hij/zij wilde, maar iedereen koos ervoor om met elkaar te gaan eten. De groep is echt super gezellig. Er wordt dan ook heel wat afgelachen.
Daarna snel terug naar het hotel, want morgenochtend om 6.00 gaat de wekker weer en staat er weer veel op het programma.
Op weg naar Hoi An waar we 3 dagen zullen verblijven.
Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Marga Haaring:
    18 april 2018
    Wat leuk om dit allemaal te lezen. Voor ons klinkt het heel bekend. Hoe vinden jullie het oversteken. Ook een hele ervaring. Nog heel veel plezier.
  2. Marga Haaring:
    18 april 2018
  3. Pa en ma den Haan:
    19 april 2018
    Hoi vakantiegangers, zo te lezen hebben jullie al heel veel gezien. Ik denk dat je wel even een paar dagen rust wil! Geniet ervan en liefs van ons.
  4. Dineke en Jan:
    20 april 2018
    Hoi Agnes en Raymond,we genieten van jullie reisverhalen en leuke foto’s.
    Fijn dat jullie een leuk reisgezelschap treffen.
    Groet Jan en Dineke