1-8-2023 Valemount-Mount Robson - Alberta - Jasper National Park - Jasper

1 augustus 2023 - Jasper, Canada

Vandaag vroeg op, want we hebben een druk programma voor de boeg. Om 6.00 uur ging de wekker, douchen, ontbijten en pleiten. Eerst weer terug naar Mount Robson. Daar nog een mooie waterpartij gezien. Daarna vervolgden we onze weg door Alberta waar de klok 1 uur vooruit gezet moet worden naar Jasper National Park. Dit park is één van de oudste Nationale Parken van Canada, groot in omvang, maar klein in het aantal toeristen dat dit park bezoekt. Dit grootste park van de Rocky Mountains staat naast haar ruige natuur bekend om het vele wild dat er leeft. Poema's, bevers, wolven en beren, het is maar een greep uit de vele wilde dieren die Jasper National Park rijk is.

Hier o.a. gestopt bij Medicine Lake en verderop Maligne Lake bezocht en een wandeling gemaakt langs deze Lake en over bospaadjes van 3,5 km op zoek naar de dieren. Helaas wederom geen dieren gespot maar wel even goed de benen gestrekt en mooie plaatjes geschoten. Op weg naar Maligne Canon hebben we wel dieren gespot, moose en Elk (lijken op elanden). De Maligne Canon heeft mooie watervallen.

Na een uurtje vertrokken we richting ons nieuwe verblijf voor de nacht Hotel Jasper Inn.

Een hapje gegeten met een aantal medereizigers en daarna weer op tijd naar bed.

1. Daisy:
    2 augustus 2023
    Leuk om weer mee te lezen. Jammer hè als de dieren zich niet laten zien?! Maar ja, that’s nature :)
    Ben benieuwd wat jullie verder nog gaan zien/beleven. Liefs!
  2. Nicole en Kees:
    2 augustus 2023
    Wow weer prachtige foto’s en wat een mooie omgeving hè? Zo grootst! Leuk om te zien waar jullie overal heen gaan
  3. Dineke en Jan:
    2 augustus 2023
    We genieten van jullie reisverhalen 😘